Ce sunt curelele de variator si la ce se folosesc?

In lumea automobilelor exista mai multe tipuri de transmisii, dar cele mai multe dintre ele in prezent sunt cele mecanice si automate. Pe locul trei se afla variatorul, unde se folosesc clasicele curele variator. Cateta aceasta se gaseste atat la nivel european cat si pe masinile japoneze. Variatorul a fost folosit si de chinezi pe diverse utilaje. Ce este o astfel de caseta de transmisie si cum se foloseste variatorul, vom intelege in cele ce urmeaza.

Caracteristicile transmisiilor cu variator

Variatorul este o masina fara trepte. O caracteristica principala este lipsa de pasi specifici pentru a comuta vitezele. Rata de transmisie variaza treptat in functie de viteza setata de masina. O astfel de caracteristica are rolul de a elimina socurile si de a scapa de pasii de comutare. De cele mai multe ori dinamica de overclocking este mult mai mare in momentul in care se folosesc variatoare. De aceea, se folosesc si pe post de curele agricole pentru utilajele folosite in acest scop. In momentul in care se apasa acceleratia, masina face singura ajustari constante astfel incat sa fie realizat cel mai bun cuplu.

Din cauza limitarilor de capacitate, astfel de transmisii sunt folosite pe anumite masini, unde acest lucru este, cele mai comune dintre ele fiind cele agricole.

Pentru a discuta in ansamblu, o astfel de transmisie include:

  • Variatorul de transmisie
  • Un mecanism care serveste pentru a deconecta cutia de viteze din motor si pentru a transmite cuplul
  • Un sistem de control
  • Un mecanism care misca roata invers

Algortimul de actiuni consta in schimbarea diametrului de scripete folosit in functie de sarcina, dar si tinand cont de modul in care functioneaza motorul. Chiar daca diametrul este schimbat de o unitate speciala, care de cele mai multe ori functioneaza hidraulic, in momentul in care incepe miscarea, scripetele are un diametru mic, iar cuplul este crescut maxim. Pe masura ce viteza creste, incep modificari ale dimensiunii elementelor. Prin urmare, scripetele isi creste diametrul in timp ce alte componente isi micsoreaza diametrul. In momentul in care aparatul reduce viteza, se schimba din nou dimensiunile.

Este necesar sa se tina cont de faptul ca o masina cu variator nu va avea o pedala de ambreiaj. Driverele care se folosesc pe astfel de masini, se bazeaza doar pe o pedala de acceleratie. Utilizand variatorul este suficient sa accelereze sai sa franezi. Acest aspect trebuie luat in calcul de toti utilizatorii pentru ca modul de utilizare a masinilor care folosesc astfel de instalatii este diferit de modul clasic de utilizare a unei masini.

Variatorul este folosit similar pe toate marcile de masini care il au, indiferent de brandul de care sunt produse. Se pun foarte multe intrebari despre modul in care variatorul trebuie folosit atunci cand este frig. De obicei este un ulei care se utilizeaza iarna pentru a mentine mecanismul functional. Este necesar sa fie incalzita cutia, insa timpul de incalzire este redus. Incalzirea se poate face atat in parcare cat si in modul neutru. Cele doua moduri sunt diferite, parcarea fiind cea care blocheaza rotile. Tot ce trebuie sa faci in acest sens este sa pornesti masina si sa astepti cinci minute pana cand motorul este cald si cutia se incalzeste si ea, astfel incat sa nu deteriorezi mecanismul. De obicei, masinile care au variator sunt insotite de instructiuni precise de functionare astfel incat sa le intretii corect pe timpul iernii, fara surprize neplacute si fara probleme. Nu este greu sa ai grija de mecanismele cu variator si tot ce trebuie sa faci este sa citesti manualul inainte de a incepe sa folosesti produsul.

Previous post Motive pentru care este importantă purtarea centurii de siguranță în timpul conducerii
Next post Avantajele sistemelor de securitate fara asamblare